Alla inlägg den 28 december 2019

Av Kvackis - 28 december 2019 14:28

Idag har jag varit på bio och sett Frost II. Gillade första filmen och Elsa och Olof är mina favoriter. EN väninna till mig hjälpte mig så jag kunde fara dit. 


Som vanligt är det reklam före men det jag inte förstår är att de visar reklam långt efter att filmen skulle ha börjat- Det är inte första gången de gör så.Trist tycker jag. När min vän och jag bokade var de knappt någon som hade bokat men nu när jag kom dit var det i stort sett alla platser fulla. Kände mig lite malplacerad men det struntade jag i för jag gillar Frost. 


Filmen börjar med att Anna och Elsa leker på sitt rum och att Elsa gör isfigurer. Deras mamma och pappa kommer in och nattar dom. Pappan berättar en magisk historia och mamman sjunger en visa. Sen är Elsa och Anna och Elsa hör en röst/sjungande röst och de beger sig norrut mot denna röst. Där får de veta om ödet om deras föräldrar och den skog som är fast i en evig tjock dimma som var nån kommer in eller ut. Det blir Elsas och Annas uppgift att befria skogen och folket där i.


Storslaket och samtidigt lite sorgligt men ändå en hel del skratt. Och bäst av allt ett lyckligt slut.


Betyg: 4,75 av 5.


 

Presentation


40+, mamma till tre tjejer, singel, gillar att sticka och virka, målar gärna på Happy Color

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Har du någon psykatrisk diagnos?
 Ja
 Nej
 Håller på att utredas
 Tror att jag har en/flera

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards